De reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,

Het begon al goed met inchecken, de extra koffer was niet aangemeld, ze begon erover dat de kids nog bij Pascal op het paspoort stonden (wat mag tot 26 juni) en Fien haar glutenvrije maaltijd was niet doorgekomen. We gingen om ongeveer half elf de lucht in. We werden heel goed verzorgt en de vlucht was erg rustig. De kids hebben het prima gedaan en uiteindelijk was er voor Fien ook te eten. We zijn hier geland om locale tijd 13.10. Rond kwart over drie waren we bij de bungalow, iedereen is even vriendelijk. De receptie was onbemand omdat het Hemelvaart is maar de mensen van de bewaking helpen ons. ook zijn onze boodschappen al bezorgt door het CDTC. Alleen mocht deze ze nu niet in het huisje plaatsen, dus dat stond al vanaf tien uur in de zon....
We hebben even een verfrissende duik genomen in het zwembad, die ligt bijna in onze achtertuin. 's avonds eten we een broodje gebakken ei en gaan vroeg naar bed. De kinderen zijn half vier locale tijd klaarwakker, uiteindelijk om zes uur gedoucht en om acht uur hebben we al even gekeken, bij het dolfijnencentrum. Om negen uur hebben we een informatie bijeenkomst van de reisleiders. we drinken even een bakje koffie bij De Lions dive hotel als Luuk in ene zegt: kijk die heeft een lelijk shirt aan, (AZ shirt) zit Gert Jan Verbeek met de hele AZ selectie te ontbijten! We willen lekker even naar het strand, maar als we weg willen is de sleutel foetsie, zoeken, zoeken en nog eens zoeken en niet gevonden. Maar even gemeld bij de receptie, doen niet moeilijk. Na anderhalf uur beginnen we al aardig te verkleuren , dus besluiten op het strand wat te gaan eten, maar dat zal niet makkelijk worden want ze bakken hier alles bij elkaar in de frituur. We gaan zo even boodschappen doen en straks even wat restaurants mailen of we daar terecht kunnen voor een glutenvrije maaltijd, ik ben bang dat dat de mc donalds gaat worden! O ja de sleutel is terecht die had Fien vrolijk in de zak van haar rok gedaan! Foto's volgen later want Pascal heeft per ongeluk alles gewist, gelukkig hebben we nog even. het is trouwens erg mooi weer, zo'n 30 graden, windje en af en toe een wolkje.

• 18 Mei 2012 - 19:24

De Kokies:

lekker op tijd uit bed zo mis je niks van de dag, slapen kan ook in nl. heeft luuk er nog even bij az ingewreven dat er maar 1 top club is in Noord-Holland na zo'n zwak einde verdienen ze hooguit een weekendje Siberië ps het is hier vanavond k.. weer dus geniet ervan daar op ‘Dushi Kórsou’

• 18 Mei 2012 - 19:47

Martijn De Gier:

Hoi hoi
    fijn dat jullie reis goed gegaan is en jullie genieten van het heerlijke weer.
    Veel succes met de dolfijnentherapie en hoop dat het resultaten opleverd.
    Luek jullie verslag te volgen.
    Gr Martijn

• 18 Mei 2012 - 20:37

Wim En Jenny:

Wat een toestand met de vlucht zeg... Maar jullie zijn goed en aangekomen, daar zijn wij blij om. Leuke club AZ, die gaan gewoon ook lekker naar Curacao. Doe je voorzichtig met de foto's Pascal, sommige zijn niet te vervangen, ha ha. Geniet er van. Groetjes Wim en Jenny.

• 18 Mei 2012 - 20:39

Wim:

goh luuk, is wel een enorme kans om de handtekeningen van alle az spelers te pakken te krijgen.Kijk ,want die van ajax krijg je nooit compleet, want dan zijn ze alweer weg.
    veel plezier gr. wim

• 19 Mei 2012 - 07:58

Miranda:

Net jullie stukje gelezen. Met wat opstakels zijn jullie goed gearriveerd. Ik wens jullie heel veel plezier en zal met genot jullie volgen

• 19 Mei 2012 - 09:42

Silvana Röder:

Jeetje het is toch wat. Denk je het allemaal goed geregeld te hebben van tevoren, gaan ze dwarsliggen. Gelukkig is de reis verder goed verlopen van jullie. Wat een mop zeg, dat heel AZ gewoon ook daar aanwezig is. Lekker dat jullie ook zo vroeg wakker waren hahahahaha.

Nou geniet er lekker van, wij kijken alweer snel uit naar jullie volgende bericht.

Groet Silvana, Frank en de kids

• 19 Mei 2012 - 10:59

Opa Henny:

fijn dat jullie genieten, Luuk vraag voor opa even een handtekening van Gert Jan Verbeek, opa is toch een beetje AZ, ik heb iedereen al het verslag van de reis laten lezen, ze leven allemaal met jullie mee, dhr. Vos woont 300 m bij jullie vandaan, 30 mei vliegt hij weer naar huis. Geniet van het mooie weer, groetjes

• 19 Mei 2012 - 11:31

Cisca:

Geweldig, ik geniet nu al van jullie ervaringen. Dat windje erbij is heerlijk anders niet erg aangenaam. Ben benieuwd naar het vervolg.

Liefs voor jullie allen.

Cisca

• 19 Mei 2012 - 15:01

René, Pat & Sydney :

Heel veel plezier daar met de dolfijnen, jongens. Groetjes van Rene, Pat en Sydney Grapendaal. Geniet ervan.

• 19 Mei 2012 - 18:02

Eef:

Hoi!
    Enerverende dag dus, er gebeurt altijd wel iets bijzonders.
    gr.Willem en EEF

• 19 Mei 2012 - 22:24

Irma:

Heerlijk dat t weer zo lekker is. maar... wij mogen ook niet klagen, ook hier een mooie zonnige dag. Veel plezier, xxx

• 20 Mei 2012 - 09:55

Inge:

Leuk om jullie verslag te lezen en om zo te volgen hoe het daar is! Geniet lekker!

• 20 Mei 2012 - 14:05

Merel :

Leuk om jullie verslag te lezen en om zo te volgen hoe het daar is in Curacao

Heel veel plezier met de dolfijnen en voor Fien heel veel succes met de dolfijnentherapie

Groetjes,
    Merel

• 21 Mei 2012 - 10:04

Rita Denkers:

We leven helemaal mee met jullie, welk hotel zitten jullie?
    Goed smeren voor de zon en lekker bijkleuren.
    Veel plezier en volgen jullie gewoon deze 18 dagen. Voor ons gaat het ook opschieten. Groetjes Rita Denkers .

• 22 Mei 2012 - 09:08

Kokies:

mooie huisje maar waar blijven je verhaaltjes

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

13 Juni 2012

Update Fien woensdag 13 juni

10 Juni 2012

Update Fien zondag 10 juni

08 Juni 2012

Met beide benen weer op de grond

04 Juni 2012

Uitgeput

01 Juni 2012

Een positieve week
Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012