Eerste therapie dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Eerste therapie dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Eerste therapie dag

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

21 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Allereerst iedereen bedankt voor de reactie's, erg gezellig! Vrijdag was Fien behoorlijk verbrand dat wij zaterdag hebben besloten om het een beetje rustig aan te doen met de zon. Om negen uur hebben we de shuttle bus gepakt naar Willemstad. Dat was erg leuk, lang de floating markt, de Pontjes brug en de Handelskade. 's middags lekker even naar het zwembad. in Willemstad hebben we voor Fien maar een speciaal zwemshirt gekocht met UV factor 50. 's avonds gaan Pascal en Luuk nog even wat drinken bij Hemingway en lopen even langs restaurant Nemo, daar kunnen ze glutenvrije eten serveren, dus die reserveren voor zondag. Zondag ochtend willen we even koffie drinken op het terras, maar de electiciteit ligt eruit, dan maar eerst even lekker zwemmen en zonnen. Later drinken we nog ons bakkie koffie, naast ons zitten de heren weer van AZ, zie foto. Het eten bij Nero is echt heerlijk, ze zijn inderdaad goed op de hoogte van Glutenvrije maaltijden. Ze krijgt zelfs een glutenvrije amuse en brood met kruidenboter! We zitten met zijn allen te genieten. Hier komen we zeker nog een keer en het is op 5 minuten loopafstand! Vandaag is het dan zover, Fien heeft haar eerste therapie dag. In de bungalow lag al een info mapje van het CDTC met de therapeuten en de therapie tijd. Ze krijgt twee therapeutes (logopedistes) Heike en Anja en een stagiaire Nina. Ze heeft therapie van 13.00 tot 15.00 uur. Ze zwemt met de dolfijn Li-Na. Fien was erg enthousiast en deed erg haar best. We hadden voor de therapie een kort gesprek om nog even te bespreken wat onze doelen waren. We hadden aangegeven dat Fien zinnen moet maken en beter articuleren. Ook dat zij moeite heeft met uitgestelde aandacht. Na de therapie gaven zij ook aan dat Fien erg in commando's praat....Ook zei zij dat je Fien niet hoeft te laten winnen met memory.
Daar gaan ze ook mee aan de gang, want als Fien het niet lief vraagt doet de dolfijn niets. Het begint met een half uur binnen, spelletjes doen en werken met picto's. Daarna is het op het dok en in het water. Fien heeft de dolfijn Li-Na al laten zingen, een bal aanpakken en laten springen over een stok. Ook heeft ze al aan zijn vinnen gehangen en werd zij lekker meegevoerd door het water. Ze vond dit geweldig, het enigste wat wij hoorden was, mij HARD! Wij mochten het vanaf de overkant bekijken. Morgen gaat Luuk meedoen met het broertjes en zusjes programma, dat is van half negen tot half een. Morgen middag is er een happy hour voor alle gezinnen bij de Dolphin suites, dan kunnen we even kennis maken met iedereen. Woensdag hebben wij de Family swim dan mogen wij met Li-Na zwemmen! We genieten volop en houden jullie op de hoogte.

• 22 Mei 2012 - 05:32

Gaby :

hoi allemaal dat ziet er erg goed uit.
    blijf lekker genieten van deze bijzondere reis. wat ze over fien haar praten zeggen klinkt erg beken heb er hier ook twee die op die manier met ons communiceren ;).maar dat zal wel bij hun stoornis horen ook maar op dolfijntherapie :) .het weer is hier nog steeds niet helemaal je dat dus geniet van de lekkere temperatuur daar .groetjes gaby

• 22 Mei 2012 - 06:08

Diana Tel:

Klinkt goed allemaal en wat leuk om zo te lezen wat jullie allemaal beleven, ik zal vanavond Martijn de foto's laten zien en het verslag laten lezen dat vindt ie vast super leuk. Geniet ervan

groet Diana

• 22 Mei 2012 - 07:14

Stephanie:

Jeetje jacq, wat te gek allemaal! En wat goed om te lezen dat jullie zo genieten!!! Heerlijk voor jullie, jullie verdienen het, allemaal!! Blijf genieten en ik kijk al uit naar je volgende verslagje!! XX

• 22 Mei 2012 - 07:46

Miranda:

Hi, jullie verhaal gelezen. Zo te lezen een goede eerste therapie dag gehad. Ik blijf jullie volgen.! Veel plezier nog verder

• 22 Mei 2012 - 09:38

Ada Van De Ven:

Geweldig jac en pascal. Ik hoop dat jullie genieten en zeker fien.
    liefs, marcel en Ada

• 22 Mei 2012 - 10:23

Jenny:

Hoi Pascal, Jacq Luuk en Fien. Wel balen hè Luuk, die AZ-ters een soort horizonvervuiling. Maar trek je daar maar niks van aan hoor! Wat klinkt het verder allemaal LEUK!!!! En het is toch gelukt om foto's te plaatsen, mooi hoor! En Fien wat doe je het goed met Li-Na. Blijf je best doen en Luuk jij ook veel plezier met Li-Na. Lijkt me fantastisch om mee te maken. Ik wacht vol spanning op het volgende verslag MET foto's. doei doei

• 22 Mei 2012 - 11:24

Sandra:

Hey! zo fijn om te lezen dat het naar het zin is daar. en Nemo is inderdaad lekker eten. Je kunt ook nog even richting Mambo lopen, daar voorbij heb je Cabana Beach. ook heerlijk om te eten en hoop voor jullie ook glutenvrije producten. en laat eventjes weten...heb ik teveel gezegd? geniet xxx

• 22 Mei 2012 - 15:36

Greet:

he super vakantie gangers en harde werkers . klinkt allemaal erg g oed .
    geniet ervan
    groetejs Greet

• 22 Mei 2012 - 15:40

Irma:

lieve allemaal, Wat gezellig om jullie verhalen te lezen. Kan me voorstellen dat het daar heerlijk is. foto's zijn ontzettend leuk.
    Bijzonder he dat met dolfijnen zwemmen. Geniet lekker daar, Liefs

• 22 Mei 2012 - 17:49

Linda:

Wat mooi, Wat gaaf, wat zonnig! Echt fantastisch moeten jullie het hebben. Ik blijf jullie volgen!

Liefs Linda

• 22 Mei 2012 - 18:42

Kokies:

ik zie nu pas dat je al een verslag had gemaakt helemaal goed ziet er lekker relax uit hoop dat die dolfijn pascal snel doorheeft en hem even dolt groetjes van je zus timo en mila en uiteraard van mij ps vette bungalow man

• 22 Mei 2012 - 18:45

Kokies:

o ja die opmerking van jenny over horizon vervuiling door az hahahahahahaha

• 22 Mei 2012 - 19:18

Petra:

Hoi Blije Pelsies!!! Wat ziet het er heerlijk uit!! Leuk om bekende plekken te zien. In de lions dive hebben wij een keer gelogeerd met uitzicht op de dolfijnen! Gaaf hoor dat jullie er mee kunnen zwemmen. We hoeven het niet te zeggen want her verslag en de foto's spreken voor zich.... Geniet, geniet, geniet!! Kus Peet, Marc, Wies en Teun

• 22 Mei 2012 - 19:39

Frances:

Lieve Jacq, Pascal, Luuk en Fien,

Dan is het nu echt begonnen met Fien en haar geliefde dolfijnen. Je kent me ik krijg meteen kippenvel als ik het allemaal lees. Wat zal het voor jullie ook genieten zijn om Fien zo met de dolfijnen bezig te zien.
    Luuk dan morgen met de dolfijnen zwemmen, nou het is jullie allemaal gegund.
    Nog heel veel plezier.
    DIkke kus Frances

• 22 Mei 2012 - 21:26

Erwin En Marjon :

Lieve allemaal, maar vooral lief vriendinnetje! Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Dat Fien niet bang zou zijn verbaast me niet, zeker niet na het middagje kermis met haar ;-) geniet nog maar lekker de komende weken en we volgen jullie op de voet.... Oh ja en de groeten aan Gert-Jan Verbeek! Als hIj er nog is... Groetjes en liefs van ons

Ps hier roept ze op de trampo: mij springen.... Hahahaha

• 25 Mei 2012 - 19:41

Juf Marjon:

Wat een heerlijk idee, dat zwemmen met dolfijnen. Jammer dat het nog steeds Mij hard is, hebben we zoveel weken in de klas geoefend met Ik(ga) hard. Ik hoop dat ze het nu goed leert. Ook fijn dat de dolfijn niet reageert op commando's maar wel als je lief praat. ZO moet het eigenlijk bij iedereen zijn.
    Jullie genieten op en top en wij zijn nog steeds heel jaloers.

• 26 Mei 2012 - 16:56

Carla Overmars:

Lieve Fien,Luuk,Jacqueline en Pascal,

Wat genieten jullie samen! Heerlijk om te lezen en om de foto's te zien. Vandaag al jullie belevenissen doorverteld op Dynamica met de dolfijn Li-Na, de therapie en verteld over de reis.
    Fien, ik vind dat je het super doet, je laat Li-Na kunstjes doen in het water, je hangt aan zijn vinnen en laat je meenemen door het water. Geweldig, terwijl Li-Na best wel heel groot lijkt op de foto!
    Fien, nu nog alles steeds heel lief vragen aan Li-Na.Succes ! Gr. Carla

• 04 Juni 2012 - 08:28

Riek Wesseling:

kan helemaal weg drommen als ik dit zie, ben er ooit ook 4 weken geweest en is nog steed mijn mooiste vakantie geweest fijne vakantie

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

13 Juni 2012

Update Fien woensdag 13 juni

10 Juni 2012

Update Fien zondag 10 juni

08 Juni 2012

Met beide benen weer op de grond

04 Juni 2012

Uitgeput

01 Juni 2012

Een positieve week
Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012