Dag 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag moesten we vroeg op want Luuk moest om half negen verzamelen voor het broertjes/zusjes programma. Er zijn momenteel maar 3 kinderen voor. Een Nederlands meisje van 6 en een Duitse jongen van 12. Luuk vindt het best wel spannend, twee stagiaires doen dat programma en een daarvan is Nina, die ook bij Fien helpt dus dat is wel leuk. Wij hebben daardoor de ochtend even voor ze drieën. We drinken eerst even lekker koffie bij Cabana op het strand en dan nemen we nog even een duik in het zwembad. Eten snel even een broodje en dan Luuk ophalen. Luuk heeft eerst een tekening moeten maken van wat hij leuk vind, rara wat zal dat zijn geweest, voetbal en daarna hebben ze een tas beschilderd waar ze aan het eind hun spulletjes in mee kunnen nemen. Ook heeft hij de zeeleeuwen show gezien en daarna nog even lekker gezwommen in de zee. We blIjven op het CDTC want het is niet de moeite om terug te gaan. Wij mogen vrij uit lopen en alle shows bekijken in het Seaquarium, dus we lopen daar wat rond, de Roggen worden op dat moment gevoerd. Fien gaat om een uur mee met Anja, Nina en Heike en wij wachten totdat we weer mogen kijken. Het blijft leuk om naar te kijken de dolfijnen en wat ze er allemaal mee doen. Maar ook de andere kinderen. Fien is heel enthousiast en wil steeds terug naar de kant want dan mag ze aan de hand van een kaart weer een nieuw voorwerp kiezen om mee te spelen. ook werken ze nog even op de kant en dan mag ze weer het water in. Aan de vinnen hangen vindt ze volgens mij het aller leukst. Het is heel goed om te zien dat er echt een klik is tussen Fien en de therapeuten. Iedereen is weg van Fien. Ze hebben hier ook het boek de Upside van Down, dus ze waren van te voren al benieuwd of zij het zou zijn. tijdens het nabespreken hoorde we dat ze heel goed werkt en heel goed luisterde. Wel moet zij af en toe nog nadenken als zij tegen Li-Na commandeert BUIK, en Anja zegt wat bedoel je nou, gaat ze nog harder commanderen, maar uiteindelijk pakte ze toch snel op dat ze in zinnen moet gaan communiceren. Hun zijn tot nu toe erg tevreden. Fien is na De therapie kapot, dan wil ze even alleen op haar kamer. Gisteren avond sliep ze ook een beetje onrustig. er gebeurt natuurlijk ook heel wat! Om vier uur hadden we Happy Hour bij het Dolphins suite hotel en dat was erg gezellig, daar waren ook de therapeutes aanwezig. Van de twaalf gezinnen zijn wij met nog een gezin de enigste Nederlanders. Donderdag ochtend krijgen wij nog een extra consult met een gedragstherapeute Astrid. Morgen ochtend even een rustig ochtendje aan het strand hangen en dan 's middags weer therapie, met Luuk erbij op het dok. Wij mogen dan ook aan de kant van het dok mee kijken. Nog weer iets dichter bij....

• 23 Mei 2012 - 05:52

Mieke:

Hoi alle 4,

Wat fijn dat Fien het zo goed oppakt.
    De foto's zien er heerlijk warm uit en dan die dolfijn in de lucht dat kan je je toch niet voorstellen als je hier zit.
    Geniet er lekker van en tot mails.
    Groetjes +dikke kus Mieke

• 23 Mei 2012 - 06:06

Lia:

Hallo allemaal,

Fijn de eerste goede berichten te lezen, en Fien glimt van oor tot oor zo te zien! Succes en geniet van alles.

groetjes Lia

• 23 Mei 2012 - 06:36

Petra:

Wat super dat ze het zo goed doet. Leuk om het zo met jullie mee te beleven.

• 23 Mei 2012 - 06:41

Jenny:

Wat is dit LEUK! Wat doe je goed je best Fien! We genieten op afstand mee. Wat goed dat Luuk mee mag op het Dok. En dat ze Fien in het boek hebben herkend. Wij staan op het punt om te vertrekken naar Wezep en volgen jullie van daar uit gewoon, want de laptop gaat natuurlijk mee.
    Groetjes en een dikke knuffel Wim en Jenny

• 23 Mei 2012 - 07:05

Solange:

Het is erg leuk om vanaf deze afstand jullie een beetje te volgen. Geniet ervan!! Groetjes

• 23 Mei 2012 - 07:55

Carola:

Wat een ervaring voor jullie allemaal! En wat super dat de therapie zo goed verloopt.

Blijf lekker genieten van dit bijzondere avontuur!

• 23 Mei 2012 - 08:13

Ada Van De Ven:

wat een leuke foto van Fien. Je kan zien dat ze zich vermaakt , ze glundert van oor tot oor. Heel leuk die verslagen. Groetjes en liefs van marcel en ada

• 23 Mei 2012 - 08:42

Martijn:

Wat fijn te lezen dat Fien en jullie allemaal zo genieten.

• 23 Mei 2012 - 08:44

Thea En Wim:

Hoi Familie,

Wat geweldig ziet het er allemaal uit Geniet ervan!!!!

• 23 Mei 2012 - 10:37

Paul:

Ziet er goed uit allemaal, (we zijn echt niet jaloers) geniet van de reis en van de kids, wij genieten mee!
    groet
    Paul

• 23 Mei 2012 - 11:37

Een Blije Opa:

Fien opa geniet mee op afstand, wat een leuke foto's. fijn dat het zo goed gaat met de therapie en dat jullie het gezellig hebben. opa kan sinds maandag zijn tenen van de rechter voet bewegen en de voet optillen, opa doet ook zijn best. ik laat de verslagen weer aan iedereen lezen en vooral aan Flip Vos, nog veel plezie daar.

• 23 Mei 2012 - 12:20

Esther:

Wat heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Wat een ervaring! Goed te lezen dat Fien zo lekker gaat, is te zien op de foto's dat ze geniet!
    Veel plezier nog met z'n 4tjes daar!
    Groetjes
    Esther

• 23 Mei 2012 - 13:13

Samantha:

Wat heerlijk om te lezen! Ik kijk weer uit naar je volgende verslag hoor. Ik hoef niet te zeggen dat jullie nog flink moeten genieten, want het is overduidelijk dat jullie dat doen, top!!! Tis jullie zo gegunt!!!

• 23 Mei 2012 - 14:32

Marielle En Samuel:

wat een pracht-ervaring voor fien en natuurlijk ook voor jullie. volgens ons vindt Fien het hartstikke leuk.
    heerlijk om naar de foto's te kijken!
    groetjes van Samuel en de mama van Samuel

• 23 Mei 2012 - 19:01

Hilde En Eric:

Lieve allemaal,
    Wat ziet er er allemaal geweldig uit!
    We kunnen ons op deze manier helemaal inleven en zwemmen een beetje met jullie mee.
    Wat lijkt het me heerlijk om aan de vin van een dolfijn heel hard door het water te racen!!!! En jullie hebben allemaal leuke dingen te doen in een prachtige omgeving.
    Geniet er maar lekker van, en wij, wij genieten weer van jullie verhaal!!!!
    Liefs, Hilde en Eric

• 23 Mei 2012 - 20:10

Patricia:

He lieve buurtjes,

Wat een fantastisch gave foto's met die dolfijnen, dat zou ik ook wel willen hoor!!! Leuk om te horen dat ze het zo goed oppakt, we missen jullie
    Dikke kus remmie, patje, danique en lucas

• 24 Mei 2012 - 06:40

Silvana:

Hallo luitjes,

Wat leuk om jullie avonturen mee te beleven. Echt gaaf met die dolfijnen en wat goed dat Fien het zo goed oppakt.

Wij kijken alweer uit naar het volgende verslag.

Groetjes van De Röders

• 26 Mei 2012 - 17:12

Carla Overmars:

Hallo Allemaal,
    Luuk, jij bent ook maar een bofkont. Je hebt lekker vakantie en komt gewoon AZ tegen in Willemstad, een hele ochtend meedraaien op CDTC, de zeeleeuwen show zien + zwemmen in de zee en helpen op het dok. Leuk hoor!
    Fien, ik vind je pak geweldig staan en wat doe jij goed je best meid.Zo te zien vind jij dit ook echt super, super leuk.
    Jacqueline,elk verslag is leuk om te lezen en ik zie dat jullie allemaal genieten en dat is zeker verdiend.
    Gr.Carla

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

13 Juni 2012

Update Fien woensdag 13 juni

10 Juni 2012

Update Fien zondag 10 juni

08 Juni 2012

Met beide benen weer op de grond

04 Juni 2012

Uitgeput

01 Juni 2012

Een positieve week
Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012