Een positieve week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Een positieve week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Een positieve week

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

01 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Fien heeft vanmiddag haar laatste therapie sessie, maar afgelopen week heeft ze heel hard gewerkt. Tijdens de nabesprekingen krijgen we toch wel veel tips en zinvolle info waar wij weer mee verder kunnen. Fien haar concentratie tijdens het werken binnen of op het dok is erg goed. Ze vinden haar leergierig en ook wel innovatief. Bij Fien zit het hem er ook in dat ze te snel wil. Ze kan wel heel veel als ze het maar langzamer doet. Ze hebben dan ook deze week gewerkt aan een stukje luisterhouding, maar ook sensorische integratie. Fien vindt de massages wel prettig. Ook hebben ze met een spiegel gewerkt om haar goed te kunnen laten zien wat er nu gebeurt in haar mond. Fien leert hier zinnen maken aan de hand van blokjes. Bijvoorbeeld 5 blokjes is een zin van 5 woorden. Zoals: Li-na mag ik op je buik. van de week deden ze een spel, dat je twee kaartjes moet zoeken die bij elkaar horen, bv een hamer en een spijker. Toen er twee kaartjes tevoorschijn kwamen die niet bij elkaar hoorde pakte ze zelf vier blokjes en zei: dat is niet goed! Het zijn kleine stapjes, maar hier kunnen wij nu weer op verder bouwen. Het is een topper! Het hele team wat met haar werkt, petje af....
Zo ie zo alle medewerkers van het CDTC. Vanmiddag de laatste sessie, snik. Fien is nu alleen helaas niet lekker, ziet spierwit en heeft pijn in haar buik, hopelijk is ze vanmiddag weer opgeknapt. Ik denk dat ze toch ergens gluten heeft binnen gekregen, ze nemen het hier niet zo nauw.

• 01 Juni 2012 - 13:07

Opa Hendrik:

Fien gefiliciteerd met de geslaagde therapie met Li-Na, iedereen bij opa heeft je gevolgd en is trots op wat je gedaan heb met Li-Na. Voor jullie allemaal nog een mooie week, ik heb vandaag 1 uur op de handbike gezeten en een stuk door wijk aan zee gefietst. Tot volgende week zaterdag in Wormerveer.

• 01 Juni 2012 - 13:13

Mieke:

Hoi Familie,
    Ik vond het erg leuk om jullie verslag steeds te lezen.Ik denk dat jullie de afgelopen 2 weken veel geleerd hebben en wens jullie nog een hele fijne week toe,geniet ervan.
    Ps:namens Thijs bedankt voor de kaart hij kwam net binnen.
    xxx Mieke

• 01 Juni 2012 - 13:36

Jenny:

O jee, wat jammer dat Fien niet lekker is, hopelijk knapt ze snel weer op en kan ze genieten van haar laatste sessie met Li-Na. Volgens mij heeft ze de rust van komende week erg hard nodig, maar zal ze iedereen die met haar heeft gewerkt ook heel erg missen. Wat heb je goed je best gedaan Fien, opa Wim en oma Jenny zijn heel trots op je! Dikke knuffel en Luuk jij natuurlijk ook. Zeg Luuk, zorg jij er voor dat je vader zijn buik niet nog dikker wordt, veel laten rennen en minder chips. Veel plezier nog! groetjes Wim en Jenny.

• 01 Juni 2012 - 14:34

Cisca:

Hoop zo voor fien dat ze wat opknapt voor de laatste middag. Wat zal t de komende dagen anders zijn voor jullie. Mooi die ansicht van Li-na. Zo zieje pas hoe groot ze is. Trouwens jullie zelf gemaakte foto van haar is ook prachtig. Nog fijne dagen en lekker uitrusten met z n 4tjes. Groetjes van ons

• 01 Juni 2012 - 15:27

Monica:

Hallo Allemaal,

Wat mooi om dit allemaal te mogen lezen en wat een prachtige foto's.
    Wensen jullie nog fijne dagen,lekker genieten!!
    Groetjes aan iedereen...

Liefs Monica en de kids

• 01 Juni 2012 - 16:59

Frances:

Fien wat fijn dat het zo goed is gegaan met de therapie, nu nog een weekje vakantie met papa, mama en Luuk.

Wat is Li-Na een mooie dolfijn zeg, kun je haar niet meenemen naar Wormer, kunnen wij ook met haar zwemmen.

Nog heel veel plezier.
    Frances

• 01 Juni 2012 - 17:51

Marjon:

Met een brok in m'n keel gelezen... Lekker wijffie! Hoop dat ze weer is opgeknapt. Morgen verjaardag van Britt, we vieren het als jullie terug zijn nog een keer over! Xx mar

• 02 Juni 2012 - 06:10

Danique:

Hallo allemaal,

fijn dat de therapie zo goed is gegaan.
    wij wensen jullie nog een hele fijne week toe. veel plezier nog!

Groetjes
    Remco, Patricia, Danique en Lucas

p.s. nog bedankt voor de mooie kaart

• 02 Juni 2012 - 08:12

Hilde En Eric:

Wat fijn dat Fien zo veel leert van de therapie!
    Jullie zien er zo blij uit op de foto's!
    Kan ook bijna niet anders in zo'n mooie omgeving met zoveel leuke mensen om je heen, en dan ook nog dolfijnen!
    Ik hoop dat Fien toch nog met de laatste sessie heeft meekunnen doen.
    Heel veel plezier nog. Groetjes van Eric, Merel, Saar en Hilde.

• 03 Juni 2012 - 06:26

Willem En Margreet:

Lieve allemaal. We hopen dat Fien weer beter is en jullie nog een weekje
    heerlijk kunnen genieten. Jacqueline
    en Pascal, wat een leuke foto en zien
    jullie er gelukkig en uitgerust uit.
    We gaan straks naar W'veer en vandaar
    naar Heliomare en eventueel weer terug om mam terug te brengen, dat
    horen we nog.
    Liefs van ons tweetjes en geniet nog
    met Luuk en Pascal. Willem/Margreet.

• 03 Juni 2012 - 06:31

Nog een klein berichtje.
    Liefs voor jullie Jacqueline, Pascal,
    Luuk en Fien, wat zal Li-Na door Fien
    worden gemist, maar thuis kunnen de
    beelden weer worden getoond.
    Thuis komen er nog drukke tijden,
    maar we zijn erg blij voor mam en pap.
    We zijn dan ook erg benieuwd.
    Nogmaals liefs voor jullie viertjes.
    Willem en Margreet.

• 03 Juni 2012 - 10:46

Tanya:

Hai Lieve Fien en Fam.
    Wij zijn inmiddels weer thuis :( en zijn heel erg aan het afkicken van mooi Curacao en bijkomen van de jetleg.
    Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Ik vond het ook super om jullie te ontmoeten bij de Jan Thiel baai. We, dus wij alle 8!, vonden het een hele gezellige middag. Ik heb ook leuke foto's. Zal ik die alvast mailen?
    Heel veel plezier nog deze week!
    Liefs Tanya & mannen

• 03 Juni 2012 - 10:51

Tanya:

Ons mailadres is familie.t@upcmail.nl
    grs

• 03 Juni 2012 - 12:02

Hallo alle vier,
    We zijn net terug van Heliomare en we
    hoorden dat jullie zullen skypen.
    Jacqueline, je vader ziet er geweldig
    uit en je moeder is een flinke doorzet-ter, compliment. José komt vanmiddag,
    dus we konden door naar huis.
    Nogmaals geniet en liefs van
    Willem en Margreet.

• 03 Juni 2012 - 15:05

Martijn:

Wat fijn dat Fien zoveel geleerd heeft van deze therapie en jullie zelf weer nieuwe handvaten hebben gekregen om er verder mee te gaan.
    Jullie moeten de groetjes hebben van MArjolijn en Marjamma,is een vriendin van mijn dochter.
    Nog even heel erg genieten daar van de warmte bbrbr is hier maar 10 graden,dus neem zakken zon voor ons mee.Lieve groetjes Martijn

• 03 Juni 2012 - 17:39

Familie Rosenthal:

lieve allemaal, we hebben genoten van jullie verhalen en wat geweldig dat fien zo goed doet nog heel veel plezier geniet van jullie laatste dagen op curacao vele groetjes kees marja dennis en annemiek

• 03 Juni 2012 - 19:06

Sabine:

Wat een leuke verhalen. En wat is de therapie snel gegaan!
    Ik ben nu ook erg nieuwsgierig wat voor veranderingen jullie zelf bij Fien zien. Heel veel plezier nog samen!!

• 04 Juni 2012 - 12:23

Ir:

Hey lieve allemaal,

Ach die Fien, hopelijk is ze weer opgeknapt. Wat een ervaringen en wat heerlijk dat het zo aanslaat. Het duurt nu wel lang hoor dat jullie weg zijn. Brad heeft ook al een paar keer gevraagd: 'wanneer komt Luuk weer terug'.
    Geniet nog lekker deze laatste week met zijn viertjes.
    dikke kus van ons,

• 04 Juni 2012 - 15:39

Juf Marjon:

Hallo allemaal,
    wij hebben vandaag jullie kaart ontvangen van Li-Na. Wat een mooie kaart is dat. Morgen laat ik hem aan de kinderen zien, want vandaag hadden ze nog vrij (studiedag).
    Juf Natascha heeft gevraagd of ik door wil geven dat jullie spullen voor Fien kunnen kopen die we ook op school kunnen gebruiken vanuit haar rugzak.
    Mochten de therapeuten wat materiaal aanraden en het is te koop, neem het dan mee.
    We missen Fien enorm!!!!!!!!
    Nog 1 weekje en dan kom je gezellig weer bij ons.
    Dag lieve Fien een dikke kus van Sas en juf

• 04 Juni 2012 - 15:40

Juf Marjon:

oh ja, het is hier heeeeeel koud en nat en vervelend. Neem je volgende week de zon van Curaçao mee naar school?

• 05 Juni 2012 - 15:36

Merel Karin Fred Max:

Fien gefeliciteerd met de geslaagde therapie sessie. jullie hebben volgens ons heel veel geleerd van deze 2 weken therapie. Petje af hoor!

We vonden het erg leuk om het allemaal te volgen en hele leuke foto's.

Liefs, van de van Dijkjes

• 05 Juni 2012 - 18:54

Carla Overmars:

Wat een prachtige foto's om te zien; Fien op de plank met zo'n stralend 'koppie' en die foto "en maar zoenen" Alle therapiesessies alweer voorbij en wat heeft die Fien hard gewerkt en veel bereikt samen met het team.Ik hoop dat ze gauw opknapt,zodat jullie nog even kunnen genieten de laatste dagen