Weekend - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

23 Mei 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Wat hebben we een heerlijk weekend gehad. Zaterdag waren we vroeg door het tijdsverschil. Fien wilde graag naar de dolfijnen, dus eerst even langs het CDTC. Daarna lekker even wat gedronken op het terras bij Hemingway. De boulevard die 4 jaar terug in de maak was is nu af, erg gezellig geworden. Ook moesten er wat boodschapjes gedaan worden. We doen nog een beetje rustig aan met de zon, het is hier 32 C, dus erg warm. Na de lunch onder de palapa, gaan we richting Daaibooi, een strandje richting het westen. We hebben daar een heerlijk plekje onder de parasol. Lekker zwemmen en snorkelen. Wat is het toch mooi de onderwater wereld. Op de terug weg even lang St. Willebrord kijken bij de flamingo's. We hebben wat problemen met de auto (Kia RIO) met starten, en hij stinkt heel erg, dus maar even langs het verhuurbedrijf op de luchthaven. Geen probleem, we krijgen een andere auto. Een luxere omdat ze geen Rio meer hebben, krijgen we nu een Kia Optima. Wat een verschil! 'S avonds eten we lekker thuis. Fien is dan ook echt wel moe, ze moet erg wennen aan het tijdsverschil en de warmte. Haar glucose zit dan ook wat hoog. Zondag zijn we weer lekker optijd en besluiten om naar national parc Sheta Boka te gaan. Dat is bijna bij westpunt. Er zijn daar 4 bezienswaardigheden. Boka Pistol vinden we alle vier het mooiste, daar slaan de golven tegen de rotsen. En komen daar erg hoog. Het is heel warm, als we daar klaar zijn zijn we wel toe aan een lunch. Dat nuttigen we bij Playa forti, mooi uitzicht. Daarna gaan we weer heerlijk snorkelen bij Lagun, wat een mooie strandjes zijn hier toch. Vanavond hebben we heerlijk tapas gegeten bij "de kleine wereld" aan het Spaanse water. Nu op tijd naar bed want morgen moeten we ons om half acht melden bij het CDTC voor de 1e therapiedag.

• 23 Mei 2016 - 06:58

Irma:

Dat klinkt allemaal heerlijk! Geniet er lekker van. Hier regent het pijpestelen. dikke kus

• 23 Mei 2016 - 07:19

Maurice:

Klinkt goed, geniet er van!!

• 23 Mei 2016 - 09:53

Wim En Jenny:

Alleen dat weer al, heerlijk! Succes met de dolfijnen vandaag Fien!

• 23 Mei 2016 - 18:17

Rita Denkers:

Alles komt weer een beetje terug met jullie verslag. Leuk hoor al die kleine strandjes. Zitten jullie nou niet ver weg van het CDTC - centrum? Hoop dat Fien morgen een leuke dolfijn krijgt, met wie ze het goed kan vinden..
    Lieve groetjes uit een regenachtig Hoek van Holland.

• 24 Mei 2016 - 07:36

Kati Korver:

Hallo allemaal, bij jullie is het warm.....hier valt errrrrug veel water

Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012