Therapiedag 3 en Family swim - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Therapiedag 3 en Family swim - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Therapiedag 3 en Family swim

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

27 Mei 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Fien gaat vandaag weer met veel enthousiasme heen. Als de therapeutes Fien komen halen wordt ze altijd een beetje verlegen, maar dit is altijd snel voorbij en gaat ze blij mee. Ze werken eerst weer een half uur binnen. Ze oefen klanken beginnend met Sp en Sl. Het is heel opvallend dat het heel goed gaat als ze geconcentreerd bezig is. Het is dus echt wel een stuk automatiseren en blijven herhalen en verbeteren. Wat voor ons best lastig is, omdat het voor ons al als normaal klinkt. Als ze naar buiten komen mag Luuk mee naar het dok, om van dichtbij te kijken en te helpen. Fien krijgt vandaag voor het eerst een snorkel op. Een losse duikbril met luchtpijp is voor Fien vrij moeilijk, maar ze hebben hier een soort masker, deze komt bij de Decathlon vandaan, Ideaal. Het gaat super! We zien Fien bijna niet meer boven water. Als ze de hoepel vraagt, wil ze ook dat Nubia onderwater er heel hard doorheen zwemt, dus daar zien wij weinig van. Tijdens het werken op het dok, doet Luuk mee met de oefeningen. Als Fien weer het water in gaat, mogen wij naar het dok toe om vanaf heel dichtbij te kijken, dit is toch weer heel anders. Luuk mag Nubia een kus en een hand geven. Tijdens de nabespreking in Lisette alleen maar positief. Ze doet echt haar stinkende best. Dit merken wij de hele dag door. Dan komt ze naar je toe en begint weer een zinnetje te bedenken met ik......en dat zegt ze trots " ook een woord". Nou nog het verschil tussen woord en zin.

Omdat wij s middags de Family swim hebben om 15.30, houden we vandaag een rustig dagje. We kijken de dolfijnen show bij Dolphin acadamy. Tijdens de show zien we een boot met 2 dolfijntrainers achter het rif op de oceaan. Ze hebben 2 dolfijnen mee om even lekker te spelen in de open oceaan, dat doen zij regelmatig. Daar vlak bij ligt gewoon een boot met allemaal snorkelaars, dat is toch geweldig.

We lunchen bij het huis en Fien is bekaf, van de therapie maar ook de warmte. Haar glucose zit toch wel aan de hoge kant, dus die slaapt lekker een paar uurtjes.

Voor de Family swim hebben we eerst een instructie filmpje. Wij gaan ook met Nubia te water. We mogen flink wat rondjes met haar zwemmen, we krijgen een kus, een knuffel, handshake en mogen haar over de stok laten springen. Wel weer heel bijzonder. We mogen zelfs filmen met de gopro! Dolfijn Bonnie heeft een kleintje Sami van 8 maanden die meezwemt en af en toe de andere dolfijnen probeert mee te krijgen. Ze zijn haar nu aan het trainen om uiteindelijk ook therapie dolfijn te worden.

'S avonds nog weer heerlijk gegeten bij de kleine wereld. Het was al met al weer een top dag!

• 27 Mei 2016 - 09:49

Annemieke:

Elke dag genieten van je verhalen en de foto's. Fijn dat Fien zo haar best doet. Ze moet wel compleet gesloopt zijn daarna. Maar wat een ervaring he :-)

• 27 Mei 2016 - 10:03

Wim En Jenny:

Het is wel heel bijzonde, wat jullie mee maken. Niet alleen voor Fien.
    Heeeeeerlijk!

• 27 Mei 2016 - 10:17

Rita Denkers:

Leuk verhaaltje weer. Jullie genieten en wij genieten mee...

• 27 Mei 2016 - 13:19

Kati Korver:

Hallo Blij-tje en Pelsjes,
    Volgens mij hebben jullie er weer supergoed aan gedaan om deze (dolfijn)therapie te gaan volgen. Voor iedereen ! Fien leert ontzettend snel en jullie krijgen handvatten/advies hoe je bepaalde dingen (anders/nieuw) moeten gaan doen, wat voor jullie/ons heel gewoon is, maar voor Fien niet. Zo leren wij ook weer (en anders leg jij het mij maar uit) als jullie weer terug zijn.
    Maar dat duuuuuurt nog een hééééle tijd

• 27 Mei 2016 - 21:25

Carissa:

Ik zit hier weer zo heerlijk mee te genieten van jullie reis! Wat heerlijk zeg!
    Knuffels voor jullie

Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012