Vervolg therapiedag 4 en 5 - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Vervolg therapiedag 4 en 5 - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Vervolg therapiedag 4 en 5

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

29 Mei 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Sorry ik zie nu pas dat mijn verslag niet goed geplaatst is....

Na de therapie komt clown Ellen, een Amerikaanse. Fien heeft mazzel want ze komt maar een enkele keer per jaar. Het is erg leuk, er zijn maar een paar kinderen, dus die krijgen alle aandacht. Fien geniet!

Omdat het donderdag een bewolkte dag is gaan we s middags naar Willemstad. De pontjesbrug, de handelskade, de floatingmarket, dat moet je toch gezien hebben als je in curacao bent. Het is evengoed erg warm, dus voor Fien wel wat veel om door een stad te slenteren. Terug bij het huis toch maar even de zwem spullen gepakt om een duik te nemen in de Caracasbaai.
Het zwembad bij het huis kunnen we al de hele week niet gebruiken, het is vervuild, ze zijn ermee bezig, dus we hopen ook daar van de week nog even in te kunnen plonsen.

Vrijdag
Het regent......
Luuk had al besloten om bij het huis te blijven, het is ook niet altijd leuk voor hem om daar maar te zitten wachten. Wij spreken met Lisette over Fien haar gedrag. Gisteren heeft ze weer het een en ander aan ons laten zien, waar we niet goed mee om weten te gaan. Zij geeft ons wat tips, waar we het weekend mooi mee aan de slag kunnen. Binnen werken ze weer met kaartjes waar Fien over mag vertellen en met de sch, deze is erg moeilijk, van schaats maakt zij iets als saag. Met behulp van klankgebaren gaat het al iets beter. Tijdens de watersessie, zien wij dat Fien al wat baldadiger wordt, Marieke natspatten, Lisette een bal op haar hoofd.....gelukkig. Hun negeren het voor nu. Na de therapie verstopt ze zich, we negeren dit, maar Fien houdt dit heel lang vol. Uiteindelijk luistert ze naar mij. En gaan we terug naar Luuk.

We gaan toch maar weer een strandje opzoeken, deze keer Playa porto Marie. Een plaatje! Het zonnetje komt er uiteindelijk ook nog bij. Thuis BBQen we onder de palapa, het was weer een heerlijke dag.

We zijn nu drie dagen vrij, Lisette is een lang weekendje weg. We konden kiezen of een andere therapeute of de laatste zaterdag. Wij hebben voor de laatste zaterdag gekozen omdat je dan meestal toch niets meer doet. Wij moeten om 12 uur uit ons huis. Dus daarna de therapie van 13.00 tot 15.00 uur en dan hop naar het vliegveld waar wij vertrekken om 18.45. Mooie besteding van de laatste dag

• 29 Mei 2016 - 21:12

Annemieke:

Fijn hoor dat jullie op meerdere gebieden geholpen worden.
    Geniet van de vrije dagen! Ik ga gauw naar de foto's :-)

Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012