Therapiedag 8 - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Therapiedag 8 - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Therapiedag 8

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

03 Juni 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Tijdens het werken binnen, mag Fien darten, daar zitten dan ook weer kaartjes op. Dan mag ze er een andere kaart bij zoeken. Het betreft, vandaag, gisteren. Lisette denkt dat ze dat opzich wel begrijpt, maar om er een voltooid deelwoord van te maken in een zin vind ze erg lastig. Bv de muis kookt, gisteren heeft de muis gekookt. Ze was nog wel heel even heel slim, want Lisette vroeg wat de muis gisteren had gedaan, toen zei ze de muis kookt, gisteren ook! Opgelost. Uiteindelijk na veel oefenen en wat hulp lukte het wat beter. In het water is ze erg vrij. Ze zwemt stukjes alleen en weet alle gebaren om de dolfijn zijn trucjes te laten doen. Het dolfijnen basin ligt echt aan de oceaan en staat ook in verbinding met de oceaan, dus er is best veel wind en stroming. Fien wil graag duiken met Nubia, dus haar zwemgordel mag af, duikbril op, zo leuk om te zien! Gisteren had ze voor het eerst op haar rug in het water gelegen samen met Lisette en dan legt Nubia een vin op haar buik en zwemt zo mee. Dit vond ze toch wel fijn. Ze doen dit veel met lichamelijk gehandicapten kinderen. Ze wist niet hoe ze dit moest vragen, dus ging ze maar op haar rug liggen om dit uit te leggen. Op het dok werd gewerkt met de begin letters F en V. Dit gaat tijdens de oefening vrij goed terwijl ze in dagelijks gebruik vaak toto zegt ipv foto en fimelen ipv filmen. Vandaag mogen we weer bij het dok kijken en hoe dom kun je zijn, fototoestel vergeten.... Gelukkig nog wel wat met mijn telefoon kunnen maken. Morgen is officieel de laatste keer, voor ons niet, maar zaterdag is Marieke er niet, dus toch al een beetje afscheid nemen. We mogen Fien haar snorkel meenemen een middag, want we gaan weer naar Playa grandi, schildpadden spotten, want dat was toch wel een hele bijzondere ervaring. Pascal, Luuk en Fien gaan eerst. Fien heeft het van de week niet gezien. Gelukkig zijn er nu meer. Het is zo'n mooi gezicht, hoe ze zwemmen, de tekeningen op hun huid en kop, geweldig! Ik ga daarna met Fien haar snorkel, wat een geweldig ding, beslaat niet, niet zo'n apparaat in je mond, echt top. Pascal wil hem ook even proberen, ook die komt laaiend enthousiast uit het water. Wij gaan binnenkort naar de decathlon en gaan er 4 halen! Wat een top dag weer! Morgen nog even een dagje hier bij het strand en lekker uit eten en dan helaas alweer de laatste dag.....

• 03 Juni 2016 - 13:55

Annemieke:

Wat jammer dat het alweer bijna voorbij is. Het klinkt als een heel zinvolle en heerlijke week :-)

• 03 Juni 2016 - 14:06

Jenny:

Wat een uitvinding, dat duikmasker! Wil ik ook wel eens proberen.
    Geniet nog maar lekker van de laatste daagjes en tot gauw XXX

• 03 Juni 2016 - 15:35

Nita:

Wat vond ik het leuk om jullie te volgen . Ook samen met de kinderen uit de klas steeds de foto's bekeken en jullie belevenissen verteld.
    De kinderen missen Fien en kijken naar haar uit.
    Geniet van de laatste dagen en kom veilig thuis!
    groetjes

• 03 Juni 2016 - 20:08

Kati:

Hallo luitjens,
    Wat een heerlijke dag hebben jullie. Fien die het weer fantastisch doet. Jullie lekker snorkelen ( en schildpadden kijken). En geweldig toch dat die 'dingen' (lees: duikbrillen) gewoon bijde decatlon teverkrijgen zijn. Niet op het Zwet gebruiken hè, dan zie je geen 'reet'

Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012