Family swim - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Family swim - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Family swim

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag zijn we rustig aan begonnen, lekker gehangen bij het zwembad. Luuk mag vandaag meelopen met de therapie. Het eerste half uur mag hij mee helpen met de oefeningen en spelletjes binnen. Op het dok mag hij de dolfijnentrainster helpen met spullen aan te geven die Fien heeft uitgekozen om met de dolfijn mee te spelen. Hij mag ook al even voelen. Wij kijken vanaf de overkant. nadat ze op het dok hebben gewerkt met zinnen maken, mogen wij ook aan die kant kijken. Dat is nog leuker. De dolfijnen zijn echt wel heul groot en dan is Fien toch nog wel erg klein. Op vier dokken wordt er gewerkt met kinderen, ieder met zijn eigen probleem. Met ons zijn allemaal kinderen in rolstoelen. Op het eerste dok werken ze met een Jongen man van dertig die sinds drie jaar in coma is na een val tijdens het berg beklimmen, dit is erg heftig om te zien. Zo'n programma verloopt dan weer anders als bij Fien. Om kwart voor vier hebben we de Family swim. Fien gaat met Nina leuke dingen doen bij het Seaquarium, wat deze week tien jaar bestaat dus alles is versIerd. Wij krijgen eerst een korte instructie en dan moeten we een riem om, soort zwemvest en flippers passen. Op het dok krijgen we uitleg van Romy de dolfijnentrainster. We mogen onze flippers aan en te water. We mogen Li-Na aaien en meezwemmen. We mogen haar laten zingen, zwaaien, elkaar nat spatten en ook krijgen we een kus van haar. We laten haar ook nog springen over een stok.Alles wordt door de fotografen van het CDTC vastgelegd. Daar hebben we helaas nu nog geen foto's van. Aan het eind van de therapie periode krijgen we een cd met alle foto's en een dvd. Van te voren vraag je je af hoe ze zullen voelen, ze zijn zacht, glad, een beetje als een gekookt eitje! Het was een super leuke ervaring en om nooit meer te vergeten......

• 24 Mei 2012 - 12:40

Ir:

Wat een geweldige ervaring lijkt me dat. Goed te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Brad heeft de vorige mail voorgelezen aan ons, hahaha. Liefs van ons en groetjes van Brad aan Luuk

• 24 Mei 2012 - 12:56

Jan Van Deijzen:

Blij te lezen dat het jullie goed gaat! goetjes,
    Jan & Ilona

• 24 Mei 2012 - 12:58

Silvana:

Hoi Jacq en de rest van familie,

Wat een geweldige ervaring zeg. Moet wel heel apart zijnl. Fijn te horen dat jullie er allemaal zo van genieten.

Groet de Röders

• 24 Mei 2012 - 13:50

Jenny:

Wat geweldig! Wat een belevenis! XXX Jenny

• 24 Mei 2012 - 13:51

Steph & Fam:

Jeetje Jaqc, wat een ervaring is dit zeg?! Zit elke keer met zoveel plezier je verslagjes te lezen!! Geniet nog meis en ik kijk alweer uit naar je volgende verslagje!! Kus voor jullie allemaal xxxx

• 24 Mei 2012 - 13:56

Cisca:

Wauw fien wat ga jij snel door het water. Een echte race dolfijn. Ik vind hem op de foto al zo lief in het echt zal zij wel 100x liever zijn. Knuffel haar maar lekker zolang het kan. Je zal Li-Na straks nog gaan missen.
    Lieve luitjes geniet ze verder maar weer.liefs uit n zonnig Arnemuiden.

• 24 Mei 2012 - 15:00

Lia:

Hallo allemaal,

Wat bijzonder allemaal, leuk jullie verslag te lezen!

Veel liefs Lia

• 24 Mei 2012 - 19:14

Fred Karin Merel Max:

Hoi lieve familie.
    Wat een ontzettend leuke verhalen.
    Volgen het op de voet. Ook de foto's zijn geweldig.

Dikke knuffel van ons

• 24 Mei 2012 - 20:14

Bianca:

Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben! Superleuk om je verslagen te lezen! Veel plezier & Veel liefs!

• 24 Mei 2012 - 21:50

Greet:

wat mooi ben er fff stil van
    kus geniet.

• 25 Mei 2012 - 14:52

Eef:

Hoi!
    Wat een blije verhalen en een ontspannen Fien op de foto's. Zo te lezen is het alle inspanning waard ten volle waard. Wij zijn een keer met Fedde naar het Dolfinarium geweest en als je nu aan hem vraagt waar hij het liefst naar toe wil of welke dvd hij wil kijken is het altijd De Dolfijnen.

• 25 Mei 2012 - 16:09

Oma Van Dijk:

Lieve kinderen

Bij Merel de tekst gelezen en de foto's bekeken. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Wat een mooi huis.

Verder heel veel plezier en geniet er van

Veel liefs,
    Oma van Dijk

• 25 Mei 2012 - 17:53

Esther:

Wauw lieve Fien!!! Wat ga je snel door het water jij durft :) Geniet van Li naa en alle zwem momenten. Ik stuur de blog ook naar Marlies door. Fijn dat jullie zo genieten. De family swim is altijd heel erg bijzonder. lieve groet
    Esther

• 25 Mei 2012 - 19:46

Juf Marjon:

Lieve Fien, wat ben je toch een knappe meid. Wat kun je dat allemaal goed. Wij zijn op school zo benieuwd naar alles wat je leert.
    Wij hebben vandaag onze halviering gehad en het liedje van het hondje dat op de stoep had gepoept gezongen. Alle papa's en mama's vonden de kinderen van onze klas heel knap.
    Je krijgt van ons allemaal een hele dikke zoen! Geef je ook een zoen aan de dolfijn Li-Na, dus 22 kusjes. 1 van juf en 21 van de kinderen.
    Oh ja ook nog een dikke zoen van Sas

• 25 Mei 2012 - 20:02

Rita Denkers:

Wat ziet dat er geweldig uit zeg en dat hebben wij nog allemaal tegoed, ik kan me ook niet voorstellen hoe het is om met een dolfijn samen in het water te liggen, ik ben bang van alles wat er onder water kan zitten/gebeuren, maar we zien wel.......Geniet lekker door en ....er is al weer een week om...wat gaat dat hard.... kus voor Fien....

• 26 Mei 2012 - 17:25

Carla Overmars:

Hallo Allemaal,

Wat een lange dag weer met al deze ervaringen.
    Luuk naast Fien op het dok en ook helemaal niet bang en dan mag hij ook nog meehelpen.
    Fien, wat sta jij prachtig op de foto's en wat doe je het toch goed.
    Wat een belevenis om daadwerkelijk met z'n allen zo dichtbij zo'n dolfijn in het water mee te maken. Dat lijkt me helemaal fantastisch.
    Ik ben heel benieuwd naar alle foto's straks die jullie meekrijgen van het CDTC.
    Nog veel plezier samen.
    gr. Carla Overmars

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

13 Juni 2012

Update Fien woensdag 13 juni

10 Juni 2012

Update Fien zondag 10 juni

08 Juni 2012

Met beide benen weer op de grond

04 Juni 2012

Uitgeput

01 Juni 2012

Een positieve week
Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012