Update Fien zondag 10 juni - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Update Fien zondag 10 juni - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Update Fien zondag 10 juni

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 Juni 2012 | Nederland, Zaandam

Iedereen bedankt voor alle lieve reactie's, dat doet ons erg goed dat iedereen zo met ons meeleeft! Iedereen biedt aan te helpen waar kan, mijn vakantiewas is zelfs al gewassen en gestreken door meerdere buurvrouwen, TOP!

Vrijdag heeft Fien 2 infusen ingebracht gekregen, voor vocht en insuline. De hele dag en nacht hebben ze haar bloedsuiker waarde geprikt maar alles was ontregeld dus er moesten ook steeds buisjes natrium geprikt worden. Fien gaf helemaal geen bloed, aders kregen ze niet te pakken dus dat was elk uur een hele klus. Het meisje is helemaal lek geprikt. Al haar vingertopjes zijn helemaal blauw. Ook lag zij aan de monitor om haar goed in de gaten te houden. Zelf was ik vrijdag even naar huis geweest om even wat spullen te halen, toen ik terug kwam zag ze er zelfs al wat beter uit. Van vrijdag op zaterdag dus weinig geslapen, maar alweer een heel ander meisje. De suiker was flink gedaald van boven de 50 (wat tussen de 4 en 8 moet zijn) naar rond de 20. Zaterdag mocht zij ook al even uit bed. Grote neef Timo kwam op bezoek dus daar heeft ze heerlijk mee gespeeld.'s avonds eet ze een paar happen Miehoen. Haar grote vriendin Danique kwam ook nog even bij haar op bezoek. Maar ze was zo moe dat ze zelfs in slaap viel.De verpleesters hebben haar wakker gemaakt, want ze kreeg nu voor het eerst de langwerkende insuline prik voor de nacht. Deze prik vond ze niet zo leuk. Ze was heel erg verdrietig! Daarna valt ze gelukkig als een blok in slaap. Ze heeft zelfs zo goed geslapen dat ze niet wakker is geworden omdat ze moest plassen, dus om 7.00 uur merkt de verpleging dat ze helemaal nat is.
Vanmorgen ziet ze er alweer beter uit. De insuline gaat nu ook niet meer via het infuus (deze zit er nog wel in voor het vocht) maar via haar eigen prik pennen. Nu moeten wij het gaan leren. Ook is zij vanmorgen even gewogen en is zij van 20,6 kilo alweer naar 23,4 kilo! We gaan weer de goede kant op.

Fien ligt in het ZMC op de kinderafdeling, kamer 42.
Er is bezoekuur van 15.00 tot 19.00.
Ik heb geen idee hoelang we nog moeten blijven maar we hopen dat we misschien dinsdag weer thuis zijn.

• 10 Juni 2012 - 08:42

Wim En Jenny:

Heerlijk bericht dat ze lekker heeft geslapen, nou jij nog Jacq. Hopelijk blijft het zo goed met Fien gaan en mag ze snel weer naar huis. We komen straks de olifant, die we voor haar uit Artis hebben meegenomen, langs brengen. Lieve Fien en Jacq, we komen er aan. tot straks! dikke knuffel Wim en Jenny.

• 10 Juni 2012 - 09:07

Pien:

Gelukkig dat het alweer ietsje beter gaat...dappere meid is ze toch!! En jij ook hoor Jacq. Zet hem op!!

• 10 Juni 2012 - 09:19

Juf Marjon:

Hallo allemaal,
    Goed om te horen dat het beter gaat. Het was wel schrikken vrijdag, ik herkende onze Fien even niet in het gezichtje dat daar lag.
    Morgenochtend zal ik de kinderen vertellen dat Fien nog even niet op school komt. Geven jullie haar dikke klapzoenen van ons?
    Kusjes van alllllleeee kinderen, Sas en juf. (en Arie natuurlijk, want die mist zijn grote vriendin)

• 10 Juni 2012 - 09:38

Martijn:

Fijn te lezen dat het de goede kant weer op gaat met Fien.
    Wat jammer he na die heerlijke weken die ze gehad heeft nu al die onderzoeken en prikken.Hoop dat ze snel weer met jullie mee naar huis mag.
    Sterkte en lieve groetjes Martijn

• 10 Juni 2012 - 09:47

Sabine :

Jeetje... wat vervelend toch voor jullie allemaal. En wat zijn jullie sterk!!
    Hopelijk ontvangen we vanaf nu weer alleen positieve berichten.
    Veel liefs!
    Dennis, Sabine, Matthé en Ninte

• 10 Juni 2012 - 13:36

Lia:

Jammer dat jullie thuiskomst zo moet verlopen! ik ben blij dat het beter met Fien gaat, hopelijk is ze weer snel thuis.

groetjes en veel liefs Lia

• 10 Juni 2012 - 16:49

Masja:

Jemig, ik heb je vorige bericht even gemist en nu lees ik net dit bericht. Wat ongelofelijk vervelend zeg. Dat zal weer even schrikken zijn geweest. Goed om te lezen dat het alweer iets beter gaat. Dikke kus aan Fien! Groetjes, Michiel, Masja, Daphne en Youri

• 10 Juni 2012 - 18:04

Rita Denkers:

Arme kind, al die prikken, leg maar eens uit dat het moet....en voor jullie is het ook niet leuk om te zien. Hopenlijk hebben ze het snel onder controle. Veel sterkte en hopen met jullie ,dat ze snel naar huis mag.

• 10 Juni 2012 - 18:12

Petra Rijneker:

Nou dat klinkt allemaal wat beter dan het vorige bericht. Dat was wel even heftig allemaal. Hoop dat ze snel naar huis mag.

Nogmaals sterkte voor jullie allemaal en een knuffel voor Fien.

Groetjes,
    Petra

• 10 Juni 2012 - 18:14

Debby:

Wat een schrik en wat een roteinde van jullie geweldige vakantie. Dat jullie dit nu weer moet overkomen... Gelukkig gaat Fien weer wat de goede kant op en wat een bikkel is het zeg! We duimen dat ze snel weer naar huis mag.
    Liefs, Fedor, Debby, Cas en Sil

• 10 Juni 2012 - 20:29

Silvana Roder:

Hoi Jacq, wij zijn blij te horen dat het weer wat beter gaat. Ik heb morgenmiddag zelf een afspraak bij de internist, ik weet alleen niet of dat in de ZMC is of in Assendelft, daar moet ik morgenochtend even over bellen. Als het in het ziekenhuis is, hobbel ik aansluitend even bij jullie langs. Geef Fien een dikke kus van ons en ik hoop dat jij nu ook een beetje beter gaat slapen.

XXX Frank Silvana Angela Romy en Peter

• 10 Juni 2012 - 21:39

Greet:

lieve pelsjes
    denk aan jullie veel liefs en vindt jullie allemaal toppers kus greet

• 11 Juni 2012 - 07:53

Karin:

Pfffff, wat een verhaal Jacquelien! Ik heb genoten van je prachtige reisverslagen maar wat een domper om jullie avontuur zo te moeten eindigen. Blij te horen dat het alweer wat beter gaat met Fien, wat moeten jullie toch over een ongelofelijk groot incasseringsvermogen beschikken. Petje af!! Tot gauw, op het schoolplein.

• 11 Juni 2012 - 17:16

Erlinde:

Jeee Jacq, ik lees de 'reisverslagen' nu pas. Wat een naar einde zo.... Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Fien. Hopelijk knapt ze snel weer op!

Verslag uit: Nederland, Zaandam

13 Juni 2012

Update Fien woensdag 13 juni

10 Juni 2012

Update Fien zondag 10 juni

08 Juni 2012

Met beide benen weer op de grond

04 Juni 2012

Uitgeput

01 Juni 2012

Een positieve week
Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012