Vertrek - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

21 Mei 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Na twee stressvolle weken, gaan we dan eindelijk. Vrijdagochtend gaat al vroeg de wekker. We vliegen om 11 uur en ons is aangeraden om 3,5 tot 4 uur van te voren aanwezig te zijn. Wim en Jenny brengen ons naar Schiphol, waar het ondanks een staking van de beveiliging erg voorspoedig gaat. 1 handbagage moet open. Dit is met alle electronica en de extra insuline van Fien. De koffer wordt gecheckt en deze word oke bevonden. Alle tijd nog om wat rond te lopen en even te ontbijten. Fien vindt het allemaal maar lang duren. Om 10 uur richting de gate. Daar word in ene omgeroepen of iedereen even naar buiten wil kijken voor het vliegtuig staat een blauwe koffer, of de eigenaar zich even wil melden. Pffff gelukkig niet onze blauwe koffer. Uiteindelijk gaan we keurig om 11 uur richting startbaan. We zitten 2 aan 2 achter elkaar bij het raam. Het is een super rustige vlucht. De kids hebben het super goed volgehouden. Na 9 uur en drie kwartier, landen we op luchthaven Hato in Curacao, lokale tijd 15.00 uur. We gaan redelijk snel door de paspoort controle, koffers liggen al op de band, super. Auto ophalen en gaan. Om 16.00 uur zijn we bij ons huis op Marbella Estate in Jan Thiel waar Charlenne ons staat op te wachten, om ons wegwijs te maken in het huis. Fien is nu helemaal kapot, het is natuurlijk in Nederland inmiddels 22.00 uur s avonds. Mijn oom en tante hebben de twee weken voor ons in het huis gezeten en hebben wat eten en drinken achter gelaten. Dus Fien even wat drinken gegeven en onder de douche gezet. Ze heeft het zo warm, het is hier 32 C. Het is een schitterend huis, de kids hebben allebei een eigen kamer en er zijn 2 badkamers. We eten even vroeg, binnen ivm de muggen. Fien kan dan na het eten lekker naar bed. Wij relaxen daarna nog wat onder de palapa buiten. Maar ook wij gaan er vroeg in. Het is hier nu 4.15 in de nacht, ik kan niet meer slapen, beetje last van een jetlag..... De rest ligt gelukkig nog wel. Straks maar even langs het CDTC, hoe laat we verwacht worden maandag en wat boodschapjes doen en uiteraard een strandje opzoeken ;)

• 21 Mei 2016 - 10:49

Mieke:

Hoi Jacq,

Fijn dat de reis zo goed gegaan is, dat kun je maar achter de rug hebben. Nu lekker uitrusten voor de komende week. Tot horens. Groetjes uit een bewolkt Assendelft. xx

• 21 Mei 2016 - 11:14

Jenny:

Wat waren we blij met je app gisteravond. Het was zo goed om te horen dat jullie een goede vlucht hadden gehad. Laat de vakantie nu maar lekker beginnen. Veel plezier en een dikke knuffel xxx.

• 21 Mei 2016 - 14:38

Kati Korver:

Hallo Jacq & co.
    Goed om te horen dat reis goed is verlopen (ondanksdat het lang duurde volgens Fien

• 21 Mei 2016 - 17:31

Petra:

Ohhhh jaloers, jaloers, jaloers, heel veel plezier, geniet ervan.

• 21 Mei 2016 - 18:49

Rita Denkers:

Fijn dat de reis al achter de rug is, nu het echte werk. Als jullie in de Jan Tiel Baai zitten, moet je toch nog een stukje rijden voordat je bij het CDTC bent ? of is dat niet zo ver. Ik wens jullie een fijne tijd en ga jullie helemaal volgen. veel plezier.

• 22 Mei 2016 - 11:01

Sanne:

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. Heel erg veel plezier en een dikke kus voor Fien

• 22 Mei 2016 - 11:09

Hendrik:

wij waren ook blij dat de app ging en dat de vlucht goed was verlopen en nu lekker genieten van de zon, zee en de dolfijnen.

• 22 Mei 2016 - 21:07

Fred En Karin.:

Fijn dat de reis goed is verlopen.
    Nu maar lekker genieten.

Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012