Therapiedag 7 - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu Therapiedag 7 - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Jacqueline Blij - WaarBenJij.nu

Therapiedag 7

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

02 Juni 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Woensdag 2 juni
Lisette is vandaag jarig, dus als ze Fien komt halen, zingen wij haar toe. Dat is al een gezellig begin van de dag. Sandra de dolfijnentrainster is ook jarig, dus een jarig dok. Fien heeft ook nog een mooie kleurplaten voor Lisette en een lekker douchefrisje. Fien werkt binnen met kaartjes waar bv een krap op staat, de ene keer zit hij in een schelp, de andere keer naast etc. Zij moet hier dus het zinnetje maken. De voorzetsels weet zij goed. Hier laat ze de werkwoorden weg, ze weet dan niet goed of ze nou zitten, liggen of staan moet gebruiken, maar Lisette is na de therapie zo enthousiast. Marieke en zij waren echt verbaasd hoe goed het ging vandaag, zulke mooie zinnen. Doordat Chabelita een beetje last heeft van haar hormonen en niet doet wat ze moet doen, worden de dolfijnen een beetje gedeeld, Fien heeft een hele lange water sessie en aan het einde pas werken op het dok. Het knuffelen vindt ze toch wel het allerleukste. Bij thuiskomst trekt Fien zich altijd even terug in haar kamer, ze is moe en praat dan met Josje (K3), de dag verwerken denken wij.

We lenen extra flippers van het CDTC, want s middags gaan we daar naar het strand. De mannen gaan achter het rif langs, er is daar eg veel mooi koraal. Wel wat wild water en golfslag. Ik zit heerlijk bij Hemingway met Fien op een soort privé terrasje met grote rieten parasol en bedjes, heerlijk, dit is vakantie! Om half vier lopen wij even naar het seaquarium voor de zeeleeuwen show. nog drie dagen, het gaat weer veels te snel......

• 02 Juni 2016 - 19:06

Wim:

geweldig dat jullie het zo probleemloos naar de zin hebben, geniet alle keren van die grote smile op Fien haar gezicht.Zie ook Luuk genieten,een echte zoutwatervis.Zon zee en strand ,zelfs Pascal lijkt zijn aversie tegen zand te hebben overwonnen ,en ja wat jou betreft Jacq,er straalt van je verslagen een geweldig ontspannen vakantiegevoel.Geweldig,nog veel plezier

• 02 Juni 2016 - 20:25

Jose Blij:

het klinkt allemaal mooi . fijn dat het zo goed gaat. en dat jullie zo genieten met ze viertjes.geniet nog even van het heerlijke zonnetje de omgeving en elkaar hier in wormer is het koud en nat dus je mist niks gr van ons allemaal

• 03 Juni 2016 - 08:37

Merel Guido En Hugo:

Wat doet Fien goed haar best. heerlijk dat jullie zo genieten. geniet nog even van de mooie omgeving.

Groetjes van ons.

• 03 Juni 2016 - 11:51

Kati:

Hallo allemaal,
    De foto's zien er super uit ! Mooi Luuk, die schelp !!! En dat prachtige stukje 'land' van jullie met (rieten) parasol. Jaloers ben ik.......
    De tijd gaat snel maar als jullie zien wat er allemaal bereikt is, chapeau !! Ontzettend veel. Kunnen jullie thuis 'gewoon' weer mee doorgaan. En iedereen om jullie heen ook, wij moeten ook dingen anders doen :-).
    Veel plezier, jullie hebben nog even de tijd.

Jacqueline

Vorig jaar november kregen we bericht dat Fien dit voorjaar zou mogen starten met dolfijn therapie in Harderwijk. Begin februari werd bevestigd dat dat 17 april zou gaan gebeuren. Omdat het niet helemaal wilde lukken met het boeken van een zomervakantie, waar de prijzen de pan uitrezen hadden we besloten voor een last minute te gaan, totdat Pascal half februari zei: dan hadden we wel naar Curacao kunnen gaan voor dolfijn therapie! Dat was niet tegen dovemans oren gezegt. Zondag 19 februari heb ik gemailt naar Curacao, maandags hadden we een datum, gelijk reisburo la Plaza ingeschakeld, ook die hadden wat voor ons gevonden op loopafstand van het dolfijn centrum en we kregen verlof van school voor de kids. En zo is in ene alles rond voor onze 3 weken vakantie/therapie naar Curacao. Bon Bini here we come!!!

Actief sinds 27 Feb. 2012